onsdag den 15. januar 2014

Leo bukser i fløjl med for

Resultatet af tid på syværelset. 2 par leo bukser i fløjl. Den ene par str.80/86 uden for og det andet par str.74/80 med for. 

Modellen er fuldstændig magen til det par jeg lavede i lilla i december. Du kan se alle detaljerne lige her.

Denne gang prøvede jeg at lave foret sådan at man ikke kan se syningen. Det lykkedes, men ikke på en speciel fiks måde. Jeg syede de to ens par bukser (leo og lysegrøn) og satte derefter ribben i hver sit par for tilsidst at vende. Det var ikke nemt at sy ribben på. Er der nogen der kender en smartere måde til at lave for?

Jeg håber forårsbukserne bliver tager godt imod, jeg er ihvertfald super tilfreds med begge par :-)











8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Superfed detalje med den skjulte sammensyning af benribben. (Jeg ville gøre det på samme måde). Jeg er selv begyndt at sy et mærke med størrelsen ind i det tøj, jeg syr, men din idé med at sy en vaskeanvisning ind i tøjet er også en rigtig god idé!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tark :-) Ja, altså jeg er jo også ret godt tilfreds med resultatet. Men jeg synes også bare det betyder noget at syglæden er god når projektet laves, og det var den altså ikke helt med den her fremgang :-/
      Hvordan syer du str ind? For det var da en super ide! Jeg så faktisk forleden på Madsmor's blog at hun havde strygemærker med str. Det med vaskemærket er egentlig bare for at få mærkerne/båndet brugt :-)

      Slet
  2. Hvor er de bare blevet VILDT fine - begge par! Jeg har kun syet ballonbukser med foer, så jeg har ingen gode tips og tricks, men selvom det ser besværligt ud, tror jeg også din måde er den fineste i sidste ende

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) Tja… Jeg håber dog på at jeg på et tidspunkt finder en finere måde :-)

      Slet
  3. Hvor er det blevet et flot par leo bukser!
    Du er super dygtig til at sy! :-)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  4. Nej hvor er de flotte og så lækre detajler :-)
    Jeg tror jeg ville sy ribben i på en anden måde: Jeg ville gør, som når du syr rib i bukser uden foer - ligge ribben dobbelt og så yderstoffet ret mod ret - så ville jeg ligge foet på den anden side af ribben, så jeg sy det hele sammen med én søm - giver det mening?

    SvarSlet
  5. De er fine :) jeg ville nok gøre ala minikreas ballonbukser, og sy rib i begge bukser og så sy inder-sømmen til sidst - giver det mening? Kh Pia

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...