tirsdag den 3. december 2013

Fløjlsbukser med for - Baby

Bum, så blev det december… Ja, som jeg har læst hos så mange andre, er heller ikke jeg færdig med at fremvise baby grej endnu. Så skynd dig væk hvis du ikke kan holde mere baby dims ud ;-)

Jeg har haft den skønneste weekend! Lørdag havde jeg sy dag sammen med en dejlig veninde der er ligeså tosset med at sy som mig (mere om hvad jeg syede i kommende indlæg :-)).
I fredags varmede jeg op med at få lavet et par uhyre simple basis bukser til KJ. Jeg er virkelig tilfreds med resultatet og modellen ryger fluks ind på listen over Gode Basis Modeller. En liste der pt kun er i hovedet, haha.

Mønster er fra den fine bog Meedom og Meedom Børnetøj 0-3år, der indeholder de basismodeller man har brug for. Jeg har brugt buksemodellerne i alle størrelser fra 56-80 og de er bare fine. Der er ingen sidesøm, så der er næsten ingenting der skal syes. Lig med hurtig model :-)
Her har jeg brugt Form2 str.74.
Tilføjelser I bunden af bukserne har jeg tilføjet 5 cm rib, så bukserne er lukkede og kulde ikke kan slippe ind. Desuden har jeg lavet for i bukserne. I linningen er elastikken overlocket på, bukket ned og stukket fast. Den hurtigste metode ever. Det smarte trick er (selvfølgelig) blevet vist af hende her.
Bukserne er meget ens for og bag, så for at kende forskel i et hurtigt bleskifte er det en fordel med et mærke evt. bagest.
Stof er flølj yderst og blød bomuld inderst. Fløjlen er en rest jeg købte billigt da jeg ventede mig og bomulden er et gammelt, forvasket og dermed ekstra blødt, dynebetræk min mor (aka genbrugshajen) har fundet.








2 kommentarer:

  1. Wow! Hvor er de dog bare skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også vi kommer til at få mange af samme slags i skabet. De har været på i dag og er bestemt godkendt. Det er for mig en god måde at få brugt ting fra lageret i stedet for at købe nyt stof :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...