onsdag den 4. december 2013

Opbevaring af stofrester

Det andet projekt jeg startede i lørdags, til sy-dag, viser jeg frem senere i dag. Det er det perfekte reste projekt. 

Jeg har været lidt ambivalent omkring rester, som jeg har en del af efterhånden; skulle jeg blive ved med at gemme gemme gemme eller skulle jeg bare smide resterne ud? Hvornår er et stykke for småt til at være en brugbar rest? Jeg kører jo oprydnings tema her i 2013 (og fortsætter i 2014), så et eller andet skulle der ske med alle de stumper der flød rundt på mine stofhylder. Jeg besluttede mig for at gemme resterne - så skulle de organiseres. Det hjalp KJ mig med i sommers. Det var så hyggeligt, og hun var faktisk god hjælp ;-) Ordenen holder nogenlunde, selv om det er nogle måneder siden.

Jeg har foldet alle stykkerne så de ikke fylder for meget og puttet dem i Ikea SAMLA bokse. En til strækstof og en til fast stof. Det fungerer fint. Jeg valgte også at bruge sådan en boks og indsats til alt mit sy grej. En lidt anderledes sy-æske, men meget funktionel. Det er også super fint at boksene kan stables og sættes ind under mit sybord. Når jeg så skal bruge noget fra sy-æsken er det lige ved hånden oppe i en behagelig højde.

Så mangler jeg bare at få sat skik på resten af syrummet ;-)

Hvordan opbevarer du dine rester?





6 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare godt ud med så fin orden! Jeg har også mine rester sorteret og forsøger også at bruge dem, men de ligger i plastikposer, for har simpelthen ikke plads til kasser nogle steder. Meeeen, engang når der er plads bliver det dejligt og langt mere overskueligt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, det er nok en endnu større udfordring når pladsen er trang. Jeg er også lykkelig for at jeg kan udfolde mig på mit helt eget værelse. Selvom det nok ikke varer for evigt hvis der kommer flere af de dersens børn til :)

      Slet
  2. Samme kasser som dig - bare meget mere rod inde i dem....... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahah, fedt :-) …mine roder også måske en liiille smule mere end da billederne blev taget ;-)

      Slet
  3. Jamen altså, Jeg har nu fulgt din opfordring og flyttet stoffet ned UNDER mit "sy"-bord i deres kasser :D eller det vil sige, at stofbunken på mystisk vis er groet siden jeg sidst havde det nede i kasserne, så skal lige have købt et par mere. De helt små stofrester ryger i en pose, tanken er at de kan bruges til bolde og detaljer, det fungere egentlig meget godt.
    Min drøm er dog klart nogle hylder, hvor jeg nemt kan se og komme til alt stoffet, for jeg synes, at det gemmer sig i kasserne - men det må vist komme samtidig med en større lejlighed :)
    Kh
    Sabine (aber dabei)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihihihi, skønt! Ja, altså plads til krea og materialer kan jo nærmest kun blive for lidt! Håber du kommer på plads med din krea-plads. Her er jeg også igang med at organisere resten af værelset, alt det udover stofrestene. Pyhh, stort arbejde! :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...