torsdag den 30. maj 2013

Lækre rugbrødsmuffins med chokolade

Hak mørk chokolade, bland gær, vand, durummel og rugbrødsblanding og tilsæt chokoladen. Hæld dejen i forme, lad dem hæve, bag og 1,5 time senere har du de lækreste rugbrødsmuffins med chokolade!

Den fulde opskrift finder du HER.

De sidste par uger har jeg gjort en ekstra indsats for at lave lækker mad herhjemme! Nøj, hvor har vi spist godt ;-) 

Jeg har bla. lavet disse nemme rugbrødsmuffins et par gange. De er super som mellemmåltid og hvis man sørger for at hakke chokoladen rigeligt groft, så føler man virkelig at det er en treat :-) 
De kan holde sig 3-4 dage, men når de ikke længere er friskbagte er de bedst efter 20 sek i mikroovn eller på brødrister.







2 kommentarer:

  1. Hejsa. Vil lige høre om du har en ide til hvorfor de ikk er så nemme at få ud af formene? Hilsen Jeannie

    SvarSlet
    Svar
    1. Super godt spørgsmål. Jeg ved præcis hvad du mener, de klistrer end del. Jeg har lavet de har kager/brød rigtig mange gange... ja eller jeg gjorde da jeg var på barsel og jeg fandt aldrig en løsning. MEN jeg har lige brugt rasp med succes i sidste weekend til en kage. Du smører formen med fedtstof, drysser rasp i, bevæger formen rundt så raspen fordeles og hælder overskydende væk. Det virkede super til kagen, måske gør det også til disse kager/brød. Måske skulle jeg prøve det ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...