fredag den 2. november 2012

Smertefri fødsel

I dag er der 8 uger til termin! Og jeg glæder mig til fødslen. For at forberede mig på hvad sådan der en fødsel egentlig er for noget har jeg været til at gratis foredrag med jordemoder Camilla Darre der fortalte om Anja Bays metode kaldet "Smertefri fødsel". Det var meget spændende at høre at man selv kan øve sig i at trække vejret på en hensigtsmæssig måde og man kan "kode" sin krop til ikke at krampe op og istedet arbejde med under veerne. Eller det er ihvertfald sådan jeg tolkede budskabet. Det er nemlig først nu jeg skal til at lære hvad det egentlig går ud på. Jeg har fået kurset i form af et hjemmestudie der består af en 70 siders e-bog, 5 videoer og 6 lydfiler. Så nu skal jeg bare igang med at øve mig!! Jeg vender tilbage med en opdatering når jeg ved lidt mere om hvad kurset indebærer :-) 

Billedet er lånt hos smertefrifoedsel.dk

2 kommentarer:

  1. Hmmm ja det lyder godt:-) det kursus ville jeg gerne have haft før jeg fødte x 3. Mine de to yngste er født i vand, hvilket jeg virkelig kan anbefale som smertelindring.... Held og lykke med det.
    KH Christina

    SvarSlet
  2. Det lyder godt. Jeg håber også at der vil være kar ledigt i Hjørring når jeg skal føde, men der er vist kun kar på 2 ud af 6 fødestuer, så må forberede mig på med og uden.
    Men fedt at du allerede har klaret det 3 gange!! :-) Så kan du jo bruge kurset næste gang ;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...