torsdag den 8. november 2012

Ammepude i Liberty

Det her lækre Liberty Caeser stof blev købt i Shaukats webshop for 2,5 år siden! Stoffet skulle bruges til at lave betræk til den ammepude jeg havde købt i barselsgave til min veninde Heidi. Stoffet blev vasket, strøget og jeg fik meget omhyggeligt placeret det oprindelige betræk så påfuglefjerene lå helt lige i de to stykker jeg klippede ud (det her var længe inden jeg lærte noget om trådretning, så meget heldigt at mønsteret i stoffet dikterede at jeg alligevel fulgte trådretningen). 
Men så strandede projektet der! Jeg fik aldrig lavet det betræk, jeg var fuldstændig lammet af udfordringen med at sætte en lynlås i! Så Heidi fik ammepuden med det købte betræk og jeg havde udklippet stof og tråd liggende. 

Nu har jeg fået lov at låne ammepuden og nu skulle de to stykker stof og lynlås altså syes sammen! Umiddelbart et uhyre simpelt projekt, men alligevel voldede det mig lidt problemer. Måske det skyldes den gamle frustration, blandet med ærefrygten over for første gang at sy i ægte Liberty?! hehe.
Det lykkedes dog! Så et styks ammepude er klar. Tror den kommer til at pynte fint i sofaen. Så er der iøvrigt 1,7 m lækker Liberty tilbage jeg skal finde nye projekter til :-)

Hvis du selv er hooked på at sy en ammepude har jeg set at Stof og Stil har et mønster hvor man først syer en inderpude der fyldes med krøyer kugler og derefter syer et yderpudebetræk med velcrobånd eller trykknapper. Mønsteret kan ses og købes HER






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...