onsdag den 11. april 2012

Hæklet vest - blogland klassiker

Endnu en "blogland klassiker". Der er bare nogen ting der rammer den brede smag rigtig godt, og det bliver til klassikere! Måske er det lidt fjollet at vi allesammen sidder her og fremviser hvert vores eksempel af denne hæklede vest fra familie journalen, flagranker, undertrøje vesten, sættekasser, djævlehuer, hæklede grydelapper etc etc. Måske fjollet, men samtidig er det vel det blogs - web logs handler om?! At blive inspireret hos andre og fremvise sine egne fortolkninger/kreationer. Jeg var forelsket første gang jeg så denne lille hæklede vest og min begejstring for den falder ikke for hver gang jeg ser en ny fortolkning af opskriften rundt omkring på div. blogs. Så summesumarum på lommefilosofien må være: Jo flere, jo bedre! Jo flere bloggere til at fortolke, jo flere kreationer, jo større glæde :-)

Jeg har lavet vesten en gang før i uld, den blev modtageren meget glad for. Denne her har ingen modtager, men er lavet fordi jeg godt kunne tænke mig at se hvordan vesten ville være i et fint og let udtryk. Den er lavet af 1 tråd mohair og jeg synes det lette look er en succes!
Jeg ved så ikke hvor praktisk den er i virkeligheden, men det må jo komme an på en prøve når jeg finder en modtager.

Det var lidt noget bøvl at hækle i mohair'en, den er bare ikke så nem at arbejde i og ikke mindst trævle op i som uld. Det kunne ellers være fedt at lave sådan en vest til sig selv! Men nok lidt for uoverskueligt hvis det nu skulle gå galt og der så kun var dårlig mulighed for at trævle op... Godt at drømme :-)

Hvad synes du om klassikeren lavet i mohair?





























1 kommentar:

  1. Hej. Jeg er begyndt på babyvest, som du har beskrevet, men jeg kan simpelthen ikke læse diagrammet - som du kan forstå, er jeg ikke den dygtigste udi hækling - kan du beskrive de to rækker, eller er det for meget at bede om ?
    Mange hilsner
    Benedicte

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...